1. Vanaf welke leeftijd mag ik bij jullie huren?
Iedereen met een geldig Nederlands rijbewijs mag bij ons een aanhanger huren.
2. Moet ik bij jullie borg betalen?
Nee, je hoeft bij ons geen borg te betalen.
3. Wat hebben jullie nodig als ik de aanhanger kom ophalen?
Als je de aanhanger komt ophalen, neem dan altijd een geldig rijbewijs en de witte kentekenplaat met het kenteken van de auto mee. Let erop dat je alles meeneemt, anders krijg je de aanhanger helaas niet mee.
4. Wat moet ik doen bij schade?
Een ongeluk is heel vervelend maar zit in een klein hoekje. Zoek een veilige en rustige plek en vul dan (eventeel samen met de andere partij) een europees schadeformulier in. Maak ook goede foto's van de situatie en de schade.
Brengs ons zo snel mogelijk op de hoogte. Ook als de aanhanger nog kan rijden.
5. Wat zijn jullie openingstijden?
Wij zijn elke dag geopend van 08.00 - 21.00 uur, ook op zondag. Enkel op feestdagen zijn wij gesloten. Mocht je buiten onze openingstijden een aanhanger willen huren? Neem dan even contact met ons op, dan kijken wij wat er mogelijk is.
6. Wat zijn de huurtijden?
Onze huurtijden zijn dagelijks van 08.00 uur tot 21.00 uur. Eerder en/of later ophalen en/of terugrengen is vaak mogelijk na telefonische overleg. Wij kennen 1 tarief, het dag tarief, deze betaal je ook als je de aanhanger korter huurt dan 1 kalenderdag, bijvoorbeeld voor een paar uur.
7. Hoe kan ik mijn reserveringsaanvraag annuleren?
Je kan tot 24 uur voor aanvang van de huur kostenloos annuleren. Dit kan je online regelen via onze website.
Annuleer je binnen 24 uur voor aanvang van de huur, dan worden er kosten in rekening gebracht, afhankelijk van het aantal uren voor de start van de huur.
Bij het niet ophalen van de aanhanger (no show) wordt het gehele huurbedrag in rekening gebracht.
8. Wat gebeurd er als ik de aanhanger te laat terug breng?
Er kan natuurlijk van alles gebeuren waardoor je wat later bent. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op per telefoon (optie 1) om even te overleggen. Ook kan je snel via onze website bijboeken indien nodig. Als je zonder overleg de aanhanger te laat terug brengt wordt de verhuurperiode verlengd en kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.
9. Kan ik de aanganger na sluitingstijd terug brengen?
Dat is in sommige gevallen mogelijk. Neem hiervoor even contact met ons op per telefoon (optie 1), dan bespreken we wat er mogelijk is. Let er wel op dat je altijd verantwoordelijk blijft voor de aanhanger tot op het moment dat wij de aanhanger fysiek aannemen.
10. Mag ik met de aanhanger naar het buitenland?
Jazeker, maar bespreek dit wel even met ons vooraf. Hiervoor gelden wel bepaalde voorwaarden:
• Je bent verplicht een verzekering te hebben die bij pech in het buitenland het repatriëren van de aanhangwagen verzorgt.
• Onder buitenland wordt uitsluitend verstaan: België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.
11. Kan ik de aanhanger ook een halve dag huren?
Ja, dat is geen enkel probleem. Echter rekenen wij dan wel het dagtarief.
12. Hoe ben ik verzekerd als ik een aanhanger huur?
De huurder dient altijd zelf zorg te dragen voor een deugdelijke WA-verzekering voor de auto. Wanneer je met de aanhangwagen rijdt is de aanhangwagen verzekerd via de WA verzekering van de auto. Bij diefstal, verlies of schade door schuld is de huurder onverminderd aansprakelijk voor alle schade en daaruit voortvloeiende kosten. Voorkom problemen: Let a.u.b. goed op het aankoppelen, je snelheid en het gewicht van de lading.
13. Zijn de genoemde maten binnen of buiten maten?
De genoemde maten zijn binnenmaten.
14. Heb ik een eigen kentekenplaat nodig?
Voor het rijden met onze aanhangwagens heb je een kentekenplaat van de auto nodig voor op de aanhangwagen. Dit is bij wet verplicht. Let je er op dat je wel een wettelijk geldige witte kentekenplaat hebt. Heb je er geen? Bestel er 1 mee bij je reservering! Op werkdagen kunnen wij deze binnen 2 uur leveren.
15. Welke aansluiting hebben de aanhangers?
Al onze aanhangers hebben een 13-polige aansluiting. Hierop sluiten wij een krulkabel aan. Wij beschikken over verschillende kabels, zodat deze altijd past op jou auto.
16. Heeft de aanhanger een reservewiel?
Al onze aanhangers zijn standaard voorzien van een reservewiel. Deze zit bevestigd onder de aanhanger. Het is aan te raden om een pechhulpdienst in te schakelen wanneer je een lekke band hebt. Deze kan dan gebruik maken van het reservewiel.
17. Wat zijn de regels voor het afdekken van de lading?
Bij een open bak aanhanger is het wettelijk verplicht om losse lading (tuinafval, zand, grind en overige losse spullen) af te dekken tijdens het rijden. Deze maatregel is ingevoerd om de veiligheid op de weg te bevorderen. Het rijden zonder de lading correct af te dekken is strafbaar en de bekeuringen kunnen hoog zijn. Alle open bak aanhanger van FlexBak zijn standaard voorzien van een afdeknet die bevestigd is op de aanhanger. Wanneer je zand/grind vervoert dan dien je bij de reservering een vlakzijl mee te reserveren. Wanneer je grotere (zware) vaste objecten vervoerd dan dien je die vast te maken met spanbanden. Alle FlexBak aanhangers hebben hiervoor speciale haken rondom de aanhanger.
18. Wat is de maximale snelheid voor het rijden met een aanhanger?
Hoe hard je mag rijden met een aanhanger hangt onder andere af van de toegestane maximum snelheid op de weg waarover wordt gereden. De wettelijk toegestane maximum snelheid met een aanhanger is 90 km. p/u. Let op: met een aanhangwagen heb je een langere remweg. Rijd daarom bewust, rustig en anticiperend wanneer je met een aanhanger rijdt.
19. Wat is het maximumgewicht die mijn auto mag trekken?
In de kentekenpapieren van jouw auto (afgifte na 06-04-1998) staat de trekkracht van de auto vermeld. De trekkracht of trekkendvermogen wordt onderscheiden in een maximaal te trekken gewicht voor een geremde en een ongeremde aanhangwagen. Het verschil tussen het trekkendvermogen bij een geremde of ongeremde aanhangwagen kan behoorlijk verschillen.